בדיקת גז ראדון

 
גז הראדון, הינו גז רדיואקטיבי חסר צבע והוא קיים בריכוזים שונים. יש לציין כי גז זה, נמצא בקרקע של מבנים שונים והוא נע כלפי מעלה. בקרקע נמצא גז ראדון-226. מוצרי בנייה שונים מכילים גז זה. שמאי מקרקעין ומהנדסי בנייה, הם אלה שרשאים לבדוק את גז הראדון.  בדיקת גז ראדון, מתבצעת בבדיקה של גלאי קצר וארוך טווח. בדיקות אלה מתבצעות גם ע"י טכנאי. הדעה ברווחת בקרב שמאי מקרקעין ואף בקרב חברות בדק בית שמעסיקות מהנדסי בניין היא שאלמנטים שונים שעשויים לפלוט קרינה, כגון:

  • אנטנות סלולאריות
  • קווי מתח גבוה
  • גז ראדון
 
הם בעלי השפעה שלילית על ערך הדירות ויש לבצע מדידות, בכדי לדעת אם קיימת סכנה לבני האדם הגרים במבנים שיש בהם קרינה זו.

למה אנו נחשפים מדי יום ובאיזו רמה?

 
על פי מחקרים שונים, ילדים שגרים בסביבה שיש בה קרינה ממקורות אלקטרו מגנטיים, יהיו חשופים יותר למחלת הסרטן מאשר ילדים שגרים באזורים שהקרינה בהם הינה פחותה. האוכלוסייה בכלל, חשופה למקורת שונים שבהם קיימת קרינה ועל מנת לדעת במדויק אם אזורים אלה הם בעלי קרינה, מומלץ לבצע בכל כמה שנים בדיקת גז ראדון. כאשר קיים בית קרקע באמצעות חריצים, פתחים בבורות ניקוז וחללים שבהם עוברת צנרת הביוב.
 
מקומות נמוכים כגון מרתפים או מקלטים, מועדים לגז ראדון שמגיע ישירות מהאדמה ולמבנים העשויים מבטון כמו מקלטים ומרתפים. כמות האורניום באדמה וכן הרדיום הם אלה שגורמים ליניקת גז ראדון מוגברת מן האדמה, ישירות לתוך המבנה.

מעוניינים לבדוק אם יש לכם סכנה של חשיפה לגז הראדון?

 
יש לבדוק תמיד אם אתם חשופים יותר לגז ראדון שהוא ידוע כחומר רדיואקטיבי מסרטן.  סדקים ביסודות וקירות המבנה, יגרמו לגז הראדון לחדור במהירות למבנים השונים. חברת סאגה בדק בית וניהול פרויקטים, אשר קיימת כבר משנת 1986, מתמחה בבדיקת גז הראדון. יש לבצע בדיקה זו, אשר הקרינה של הגז בכמויות גבוהות, עשויה לגרום נזק בריאותי בלתי הפיך לבני הבית.
 
בדיקת גז הראדון, הינה חיונית במיוחד במבנים צמודי קרקע ובמבנים שיש בהם ילדים כגון גנים או מקומות שיש בהם פעילויות שונות לילדים. רק מדידה בתוך המבנה, עשויה להצביע בוודאות מלאה, על ריכוז הגז. בבדיקות שונות שנעשו בכמה מבנים, התגלו הבדלים גדולים בחללים השונים. חברת סאגה בדק בית וניהול פרויקטים שהיא בעלת צוות של מהנדסי בניין, מבצעת בדיקות גז ראדון קצרות טווח שבין 3-7 ימים, לבין בדיקה שהיא ארוכת טווח של 90-180 יום. סוג הבדיקה יהיה בהתאם לדרישת הלקוחות ושיקול הדעת הבלעדי של המודד המוסמך. 
 
 

דף הבית טלפוןwaze פייסבוק